top of page
  • תמונת הסופר/תNurit Shany

דמיון מודרך | נורית שני| נשימה נכונה והתבוננות פנימית - לצייר את העולם באור

עודכן: 14 בדצמ׳ 2022



נאמר בסיפור בראשית שבאור בראו את עולם. "ויאמר אלוהים ויהי אור" בראשית א', האור הגיע בשלב השני לאחר שהבורא ריחף על פני תהום.


כאשר מתייחסים לסיפור בראשית כאל סיפור בריאת האדם הפנימי, כאל בריאת המרחב הפנימי המנטאלי. אז מאמר חז"ל המתאר את אדם וחווה מתהלכים עטויים אור עשוי לרמז לנו משהו על כוחו של אור כדימוי.


חוויה מצויה אצל כולנו היא הושטת היד אל מתג החשמל להדליק אור בחדר חשוך אליו אנחנו נכנסים. או תגובת המלטונין בגוף על תחושת הערות לאחר שקיעה וחווית העייפות שמשתלטת על ההכרה.


כשהקבלה מתארת את בריאת העולם היא מזכירה כמה שלבים שקודמים להכרה המודעת של האדם ומרגע שנדלק האור על ההכרה של הקיום כבר מתקיימים במנטאליות שלושה דברים נוספים.

מתוך ה'אין' האינסופי נוצרת הכרת האחד הקיים כאחדות ואחר כך מתעוררת ההכרה בשניות, בנפרדות של העצמי אל מול עצמי אחר במרחב משותף שבו מתקיימים הפכים.


במצב תודעה ראשוני זה, אם האור הוא חוויה ראשונית של קיום הרי שמיד מצטרפת אליו חוויה של חושך והכרה שמתקיימים בעולם ניגודים. 'כן' אל מול 'לא', 'יש' אל מול 'אין' שפע אל מול מגבלה ומרחב הקיום מתחיל להתאכלס בצורות שמתארות מינונים שונים של קצוות הניגודים. למשל צבעים שלא יכולים להתקיים בלי אור, לא במרחב החומרי הסובב את התודעה ולא במרחב הפנימי. כל צבע מתקיים כגוון שנע בין ניגודים של כהה לבהיר ובין הציר המשולש של הצבעים הטהורים: בין כחול לאדום נוצרים הסגולים, בין אדום לצהוב נוצרים הכתומים ובין כחול לצהוב נוצרים הירוקים.


כך מתחילות הצורות להיווצר וכך מתחילים התכנים להיווצר והם נתפסים בחמשת החושים המתבוננים החוצה ופנימה ומאכלסים את מה שנתפס כסביבה. והסביבה גם היא חצויה, לסביבה וירטואלית פנימית ולסביבה חומרית שסובבת את הגוף הפיסי.


כאשר אנחנו פוגשים את הדמיון המודרך כשיטת תרגול ואת ההדמיה של קרן אור לבנה אנחנו כבר הרבה מעבר לחוויה הראשונית של ההכרה של הקיום אך הפלא הוא שהדימוי משמר בתוכו את העוצמה הראשונית .


התבוננות בדימוי ובתחושה של ריק חשוך ממנו בוקעת נקודה של אור, שנמשכת לקו של אור ,שמצייר צורות

נוספות או שוטף את הגוף, מעוררת בהוויה חוויה ראשונית של היווצרות, של הכרת קיום, חוויה חפה מכל מה שכיסה עליה מקודם, בעלת כוח מרפא ומחייה.


התבוננות בקרן אור לבנה היא התבוננות בדימוי עתיק, בארכיטיפ שנושא בחובו העצמה וריפוי.


אני מזמינה אתכם להיכנס לקישור הבא וליהנות מהנחייה להתבוננות פנימית בקרן אור לבנה:


לינק לווידיאו הנחייה להתבוננות פנימית



לשיתוף הפוסט https://katzr.net/f9c105




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page