top of page
  • תמונת הסופר/תNurit Shany

נשימה נכונה | מדיטציה | דמיון מודרך - הדמיון ככלי לשיפור איכות חיים

עודכן: 14 בדצמ׳ 2022




אנחנו חושבים. אנחנו מרגישים. אבל האם אנחנו מדמיינים?


מי שנולד במאה העשרים זוכר את ההתייחסות של מחנכים ואנשי תרבות לדמיון.


במאה העשרים, בתרבות האירופאית התייחסו לדמיון כאל בריחה ולפעמים כאל התעסקות מיותרת. אכן הדמיון יכול לשמש עגלת בריחה נחמדה אבל לא רק לשם כך הוענק לנו בלידתנו. לא לימדו אותנו איך להשתמש בו. עוד לא התפתחה אז תופעת ריבוי המסכים, המדיה הענפה של הפרסום שחוקרת ועושה שימוש בדימויים כשפה סימבולית קולקטיבית גלובאלית ומקומית ואישית. לא היו אז כל כך הרבה סרטים בדיוניים כפי שקיימים היום כתעשייה ענפה שיוצרת מיתולוגיות מודרניות.


נשימה נכונה בשילוב התבוננות פנימית היא כלי להתבוננות פנימית לשיפור איכות חיים, אני עושה שימוש בדמיון ככלי שמאפשר לדעת מה באמת קורה בפנים, בעולם הפנימי של כל אחד. כמו מוניטור או “טלוויזיה בראש” הוא חלון לדברים שעוברים עלינו במקביל למציאות החיצונית.


השיח הפנימי שנוצר בין המטופל לבין עצמו או בין המטפל והתלמיד לבין עצמו פורש חלקים ממבנה אנושי באמצעות שפה סימבולית שחלקה משותפת לכלל וחלקה אישית ומאפיינת את המתבונן.


ככל ששמים בצד את הספק שמייחסים לדמיון ככלי שמוסר מידע על המציאות, עובדות מנטאליות, כך זוכים ליותר שיתוף פעולה עמו עד כדי יצירת דרך עצמאית של שיח של אדם עם עצמו ללא צורך במתווכים כמו מורים, מדריכים או מטפלים.


אז לאן את או אתה מכוונים את תשומת הלב? החוצה? לחיבור בין החוץ והפנים? פנימה?


האם אתם מצליחים להרפות מעצב, דיכאון, תסכול, ייאוש, ומחשבות מטרידות של דאגה?


כי אם לא, אני מזמינה אתכם לטעום דרך אחרת שמפעילה את הדמיון ככלי ריפוי ועונג, בכדי למלא את המרחב הפנימי בהפתעות ועושר.


תוכלו לקרוא עוד באתר https://www.neshimaforme.com/


לשיתוף הפוסט: https://did.li/G2UYH










פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page